Hardlopen voor meer Fitheid & Gezondheid

Hardloopcurus met als doel Fit & Gezond Leven

Rustig rennen voor meer resultaat

Leefstijl is tegenwoordig nog belangrijker dan het al was. Door een gezonde leefstijl verbetert je weerstand en ben je meer en beter belastbaar.

Leefstijl behelst gezonde voeding, voldoende beweging en meer ontspanning. Helaas neigen we massaal de andere kant op te slaan.

We worden steeds zieker, zwakker, dikker en ervaren ook steeds meer stress. Daarnaast zijn we decennialang steeds meer gaan zitten met verstrekkende gezondheidsklachten.

Door bewust je eigen verantwoorde en gezonde keuzes te maken. Hou je heft in eigen handen. Je staat er niet alleen voor met de juiste begeleiding en "tools" behoudt je de regie over je eigen gezondheid en fitheid.

Ben je het zat om iedere keer terug te vallen in oude gewoontes o.a. door jojo diëten en andere snelle fix methodes ?

Investeer dan in een gezond leefstijlplan wat wel resultaat geeft.

Het Ren Rustig Programma duurt 13 weken waarin de pijlers Bewegen- Voeding- Ontspanning centraal staan. Hardlopen is de basis van het programma en is geen doel ,maar eerder een middel voor persoonlijk succes. Daarnaast is een juist voedingspatroon essentieel voor blijvend resultaat. Voldoende ontspanning en goede nachtrust zorgen voor een evenwichtige hormoonbalans en meer energie.

't Rustig Rennen Programma

Hardlopen als inzet voor een gezonde leefstijl heeft een aantal voordelen.

Op de eerste plaats meer uithoudingsvermogen versterkt door de juiste samenstelling van gezonde voeding en tot slot door voldoende balans tussen inspanning en herstel is de kans op blijvend succes groot.

Het Ren Rustig Programma is opgebouwd uit 3 pijlers:

Ontspanning - Voeding - Bewegen

favicon-1

Ontspanning

Tegenwoordig is stress de "normaalste" zaak van de dag. Als je geen stress hebt dan heb je waarschijnlijk een saai leven wordt er vaak gedacht. Stress hoeft niet altijd negatief te zijn. Korte acute stress is zelfs gezond. Het is chronische stress die klachten laten ontstaan en verergeren. Het lichaam maakt geen onderscheid tussen sociaal/emotionele - fysieke- of chemische stress. Bij te veel stress bestaat er kans op een burn-out, terwijl er bij te weinig stress kans op een bore-out ontstaat. Vandaar dat het belangrijk is, om regelmatig momenten van ontspanning in te plannen. Door bewust te kiezen voldoende beweging, gezonde voeding en niks doen.

favicon-1

Voeding

Laat voeding je medicijn zijn en medicijn je voeding. Wat moet je eten om gezond te worden en te blijven ? En wat kun je beter laten staan. We worden steeds dikker en zieker hoe kun je dit voorkomen. "Modern" eten voedt te weinig, bevat toxische(giftige) stoffen en schept tekorten. De Voedingsindustrie is de "drijvende kracht" achter de wereldwijde epidemie van niet-overdraagbare aandoeningen, zoals hart- en vaatzieken, kanker en diabetes. We worden dus vaak verkeerd voorgelicht en van alle mogelijke kanten worden we gemanipuleerd om ongezond te eten. De vraag is wat kunnen we hier aan doen. Je moet in actie komen. 1. Jezelf informeren over hoe het wel moet. 2. zorgen dat je niet langer gevoelig bent voor hoe het niet moet.

favicon-1

Bewegen

Iedere dag bewegen is een van de beste interventies die je kunt doen om je gezondheid te verbeteren en de kans op welvaartziekten te voorkomen. Het belang van dagelijkse lichaamsbeweging voor zowel lichamelijke conditie als psychische conditie is niet voldoende te benadrukken. Toch bewegen we veel te weinig. Dagelijks bewegen hoeft niet veel tijd te kosten, maar wel een verandering van gewoonten. Langdurig achter elkaar zitten moet zo veel mogelijk voorkomen worden, want dat is een onafhankelijke voorspeller voor negatieve gezondheidsklachten. Om van bewegen een dagelijkse gewoonte te maken is niet eenvoudig. Begin met kleine stappen door dagelijkse een half uur te wandelen. Pak vaker de fiets voor boodschappen te doen. Probeer een sport te kiezen waar je plezier aan beleeft daardoor blijf je gemotiveerd.

't Rustig Rennen Programma

  • Een complete training om jezelf zowel fysiek als mentaal verder te laten groeien, zodat je weer meer rust krijgt en onderscheid kunt maken tussen hoofdzaken en bijzaken.

  • 13 weken begeleiding waardoor je altijd iemand hebt aan wie je vragen kunt stellen om direct verder te kunnen.

  • Blessurevrij sporten, waardoor er weer zin in hebt plannen te maken voor een sportief doel.

  • Verbetering van looptechniek met de Ren rustig methode, waardoor de risico’s op blessures en afnemen en je meer ontspannen kunt rennen.

  • Geschikt voor iedereen d.w.z. geen ervaring vereist.

  • Kleine groep of persoonlijke 1 op 1 coaching

  • Na afloop kun je zelfstandig aan de slag.

  • Inzicht in Leefstijl patronen ( ontspanning- voeding- bewegen), waardoor je nieuwe en betere keuzes kunt maken op gebied van leefstijlinterventies.

  • Elke week een hardlooptraining om tot rust te komen hoe paradoxaal dit ook klinkt.

  • Betere spijsvertering door juiste voeding, waardoor je minder schommelingen hebt van je bloedsuikerspiegel en minder “dips”...

  • Ontmoeten van gelijkgestemden, zodat je verhalen en ervaringen kunt delen, maar ook met elkaar nieuwe ervaringen kunt maken. Door kennis te maken metgelijkgestemden ontstaan er nieuwe waardevolle contacten en ontstaat er verbinding (community)

  • Geen belachelijke hoge prijzen, maar prijzen die machten bij jou verwachtingen en uitkomst. Dus een goede prijs /kwaliteit verhouding.

  • Na 30 dagen geen zichtbaar of voelbaar resultaat? We storten je geld weer terug.

Aanbevelingen

IMG_0216

Mijn hart lag bij lopen

Het verhaal van John. Hardlopen is niet alles,maar betekent wel heel veel voor mij. Zoveel zelfs, dat ik van mijn hobby mijn werk heb gemaakt. Doe niks liever dan mensen enthousiast te maken voor de loopsport.

Momenteel geef ik gemiddeld 3 keer per week les aan recreatieve hardlopers van verschillend niveau. Ik vind het belangrijk dat elke loper na afloop met een voldaan gevoel naar huis gaat. Loopplezier staat voorop,daarnaast probeer ik mijn lopers ook altijd wat te leren om een betere loper te worden. Door mijn gedreven enthousiasme en ervaring probeer ik de vonk van het loopvirus over te brengen naar mijn lopers zonder daar in door te slaan.

Om mijn liefde voor de loopsport kracht bij te zetten werk ik sinds 2 jaar in een hardloopspeciaalzaak om klanten te adviseren bij het maken van de juiste keuze van hardloopschoenen. Verder hecht ik veel waarde aan nieuwe feiten en kennis omtrent de loopsport om die kennis te delen met mijn lopers.

Heb je vragen?

Scroll naar top